Nekaj nasvetov za registracijo domene
Za vsako uspešno poslovanje je na neki točki med drugim potrebna registracija domene, da bomo lahko preko spletne strani in emaila učinkovito komunicirali s svojimi strankami oziroma ciljnimi skupinami. Registracija domene se morda na prvi pogled zdi zapleten postopek, vendar gre za dokaj preprosto opravilo. Najtežji del utegne pravzaprav biti odločitev, katero ime izbrati, saj ga bomo uporabljali dolgo časa in bo odražal naše bistvo, poleg tega pa je morda želeno ime tudi že zasedeno in bomo prisiljeni izbrati drugega. Vprašanje, kako registrirati domeno, velja v nadaljevanju prevetriti z več zornih kotov, da se bomo lažje odločili glede nekaterih podrobnosti, ki utegnejo imeti dolgoročni vpliv.
Opredelimo trg in ciljno publiko
Najprej opredelimo, na kateri trg ciljamo: bo to zgolj slovenski trg, evropski ali svetovni? Glede na to bomo izbrali pretežno .si, .eu ali .com končnice, vendar se tu naša izbira nikakor ne konča. Če smo neprofitna organizacija, bo odlična .org končnica, za prisotnost v drugih državah pa lahko izbiramo med številnimi drugimi. Pri tem nam tega ni potrebno urejati pri tujih ponudnikih, temveč lahko vse uredimo pri slovenskih.
Temeljito premislimo o izbiri imena
Ime bo naš prvi stik s strankami in najbolj prepoznavna komponenta našega posla, zato si vzemimo dovolj časa, da bo registracija domene s tega vidika najbolj optimalna. Najprej v iskalnikih ponudnikov preverimo njeno zasedenost in če ni ovir, se registracija domene lahko nadaljuje. Uporabljati jo lahko začnemo v roku nekaj ur po plačilu. Uporabi šumnikov se zaradi praktičnosti raje izognimo, zlasti če upoštevamo tudi stranke iz tujine.
Dolgoročno pa moramo glede imena razmišljati tudi o tem, kako uspešna je oziroma bo naša znamka, saj nam konkurenca lahko pod drugo končnico, a istim imenom prične na neki točki prevzemati stranke. Tako je smiselno uporabiti oziroma doplačati tudi eno izmed drugih najbolj popularnih končnic, da bomo pravočasno pripravljeni na morebitne tovrstne poteze konkurence. Pri tem moramo upoštevati, da na primer preko .com obstaja že preko 120 milijonov naslovov, zato se nam pri tej različici lahko pojavi velika zasedenost.
Kako registrirati domeno za čim nižjo ceno?
V prvi vrsti je priporočljivo, da spremljajmo različne akcije ter popuste, s katerimi lahko izdatno prihranimo. Velikokrat bo cena za prvo leto nižja, v nadaljnjih letih pa se nekoliko dvigne, v povprečju npr. za 20-30 %. Izplača se nam podaljševati za več let skupaj (možno je do 5 let naenkrat) in ne zgolj vsako leto posebej, saj bomo tako kar nekaj prihranili. Končnica .eu je zagotovo med najcenejšimi, saj je trenutno na voljo že za okoli 4,00 EUR na leto, s tem pa si za zelo nizko ceno zagotovimo vstop na večmilijonski evropski trg. Nadvse ugodna je tudi .top za manj kot evro. Med najdražjimi bo .si, saj nas bo stala okoli 12,50 EUR na leto, .net pa okoli 14,00 EUR.
Registracija domene pa sama po sebi ni dovolj, za postavitev spletne strani bomo imeli stroške tudi z gostovanjem, ki je dražje. Izbiramo lahko med različnimi paketi, končni strošek pa bo odvisen od zahtevnosti naše strani oziroma naših potreb. Če potrebujemo več RAM-a oziroma spomina, večje email predale itd., potem bomo morali vzeti pakete višjih zneskov.
Kako zaščititi osebne podatke?
Pomembna je tudi vključitev WHOIS zaščite, s katero zaščitimo naše podatke kot nosilcu oziroma lastniku imena. Ker stane manj kot 5,00 EUR, prinaša pa veliko prednosti, je na mestu, da jo imamo. Na ta način preprečimo zlorabo naših osebnih podatkov, poleg tega pa bomo ustavili poskuse pošiljateljev neželene pošte, da najdejo naš naslov. Seveda naš še vedno lahko najdejo na druge načine, vendar jih s tovrstno zaščito zaustavimo v zelo velikem obsegu, saj nas ne bodo izsledili v WHOIS bazi.